4 typer indlæg, der booster din profil på LinkedIn

DecorativeUha, hvad skal jeg skrive om på LinkedIn? En ting er, at tage springet og turde lave et opslag. Men det skal jo også handle om noget. 

Du kan lave korte og lange indlæg. Du kan række ud til dit netværk for at blive klogere. Eller du kan selv dele din viden – hardcore facts eller et hurtigt hack. Du kan fejre dine kolleger eller spørge 
efter gode råd. 

Her er forslag til 4 forskellige typer indlæg, fra CA's e-bog  Brand dig selv og udvid dit netværk på LinkedIn med CA's fiktive LinkedIn-profil Peter:

1. Samtalestarteren – stil et spørgsmål

Det behøver ikke være så svært. Stil et spørgsmål, som hurtigt sætter en samtale i gang, fordi det er nemt at svare på.

En god samtalestarter handler om noget, som er nemt at forholde sig til, og nemt at svare på – ud fra læserens egne erfaringer og holdninger.

 Decorative

2. Vidensdeleren

Lav indlæg, der gør læseren klogere på forskellige områder. Det kan være dine ’3 bedste tips’ på et bestemt område, eller en beskrivelse 
af et fagligt problem og hvordan du løste det. 

Det kan også være nogle erfaringer du har gjort dig på jobbet. Eller ny viden, som du som er faldet over. Du behøver ikke selv opfinde den dybe tallkerken, 
men kan også sagtens dele et link til en artikel.

Men det behøver ikke være rocket science. Gør det komplicerede så simpelt som muligt – på den måde positionerer du dig som en rigtig ekspert, der 
kan forklare ting, så de fleste kan forstå det.

Decorative
3. Fejringer

Fejringer er indlæg, der fremhæver personer for noget positivt. Det handler om at løfte andre, fx en person i dit netværk, som har hjulpet dig med noget. 

Det skaber virkelig god karma, at takke personer i sit netværk, fremhæve dem og beskrive, hvordan de gjorde en forskel for en selv. 

Det behøver ikke være den store kærlighedserklæring eller den store forskel, men dét, at de havde lyst til at dele deres viden over en kop kaffe er mere end rigeligt. 

Decorative
4. Spørg dit netværk 

Er der noget du gerne vil blive klogere på? Eller har du brug for en ekspert på et bestemt område?

Spørg dit netværk på Linkedin, for det er den slags, LinkedIn er allerbedst til. 

Hvis dine forbindelser ikke ved det selv, kan de sikkert henvise dig til nogen, der kan.

Når du stiller spørgsmål, giver du dit netværk mulighed for, at dele deres viden, eller tagge folk fra deres netværk i en kommentar. Det styrker kun relationen mellem jer, når du får hjælp og de får mulighed for at hjælpe.

Decorative

4 x Win

Her er et eksempel, hvor Carina fra CA har spurgt, hvem man som nybegynder med fordel kan følge for at blive gode til LinkedIn. 

Hun har bedt følgerne om at tagge LinkedIn-hajerne, så andre der ser opslaget også får glæde af det. 

De, der bliver tagget, ser opslaget og takker for anbefalingerne, og dermed bliver Carinas opslag set i både anbefalerens og de anbefaledes netværk.

Decorative

Der er 4 typer vindere i sådan et opslag: 

  1. Den, der bliver tagget/anbefalet, bliver brandet som ekspert.
  2. Den, der anbefaler, får styrket relationen til dem, de anbefaler. 
  3. Den, der læser indlægget, får inspiration og gode tips. 
  4. Den, der har lavet indlægget, bliver brandet som en god netværker 

 

Download CA's e-bog: Brand dig selv og udvid dit netværk på LinkedIn

DecorativeI denne e-bog får du mulighed for at dykke ned i LinkedIn-universet og kickstarte din personlige branding. 

Dit brand starter på din egen LinkedIn-profil, men det fortsætter ude i kommentarsporene og i de indlæg og artikler, du selv skriver.

I bogen får du gode råd om, hvordan du fanger læserne og styrker dit brand med kommentarer, indlæg og artikler. Du får også en contentplan med 20 gode ideer til opslag. 

Bogen indeholder også tips til, hvordan du udvider netværket, får tættere relationer og får dit eget LinkedIn-team. 

 Brand dig selv og udvid dit netværk på LinkedIn