Online workshop: Klassiske skrive- og adfærdsprincipper i din kommunikation

Lad ikke din kommunikation gå i hårdknude. Brug klassiske skrive- og adfærdsprincipper i din kommunikation.

Hverdagen er blevet virtuel. Vi mødes på Teams, Zoom eller en helt tredje tjeneste. Og så skriver vi meget mere, end vi plejer. For når vi ikke kan mødes fysisk, må vi ty til tastaturet. En stor del af vores kommunikation foregår på skrift – om det er afklaring på deadline, vigtige informationer eller koordinering af projekter. Det skrevne ord binder os sammen, men det kan også få kommunikationen til at gå i hårdknude. Og det vil vi gerne undgå.

Deltag på vores online workshopforløb i skriftlig kommunikation og bliv en endnu bedre formidler. Efter forløbet bliver du i stand til at kommunikere klart og præcist, og du lærer at bruge adfærdsprincipper i din kommunikation.

Workshoppen er tredelt og rummer: 

  • skrivetekniske principper og grundpræmisser for god kommunikation 
  • viden om målgruppens psykologiske begrænsninger og anvendelse af adfærdsteoretiske greb 
  • individuel feedback og sparring på din egen tekst.

Workshopforløbet er online, og du skal huske at medbringe en af dine egne tekster. 
 

Knap: Tilmeld

Indhold og udbytte

I de tre dele af dette online workshopforløb kommer vi omkring:

01. Bliv bedre til skriftlig kommunikation
Det skrevne ord kan lede til misforståelser og utilsigtede opfattelser, hvis det bliver brugt forkert. Vi afkoder ord forskelligt. Brugt korrekt kan ord også lede til forståelse og handling. 

Vi introducerer dig til alt fra det retoriske pentagram og persona til djævleord og fagjargon. Og du lærer eller får genopfrisket, hvordan du bruger skrivetekniske grundprincipper til at styrke din skriftlige kommunikation. Så du er i stand til at kommunikere klart og tydeligt i og udenfor din organisation. 

Dato: onsdag d. 2. juni kl. 9.00−12.30.

02. Brug adfærdsprincipper, når du kommunikerer
Kommunikation er en kompleks størrelse, fordi du kommunikerer til irrationelle mennesker. Mennesker, der vil læse infografikker frem for lange, tunge tekster. Og mennesker, der har nemmere ved at tyde konkrete formuleringer end abstrakte vendinger.

Med videnskabeligt beviste virkemidler klæder vi dig på til at flytte din målgruppe. Helt konkret lærer du at:

  • forstå vigtigheden af din målgruppes psykologiske begrænsninger
  • identificere barrierer for en ønsket adfærd
  • anvende adfærdsprincipper i din skriftlige kommunikation.

Efter denne workshop vil der være en hjemmeopgave, som du modtager individuel feedback og sparring på i forløbets tredje og sidste del. 

Dato: tirs­dag d. 8. juni kl. 9.00−12.00.

03. Få individuel feedback og sparring
Skriftlig kommunikation er en hands-on disciplin. Så selvfølgelig bliver undervisningen fulgt op af en individuel session med en af Bro's dygtige kommunikationsfolk. Du får konkret feedback og sparring på den tekst, du har arbejdet med efter første og anden workshop.

Når du forlader forlø­bets sidste Teams-session, vil de principper og værktøjer du har stiftet bekendtskab med, være en naturlig del af din hverdagskommunikation.

Den individuelle feedbacksession tager ca. 30 minutter, og tidspunktet aftaler du selv med underviseren.

Dato: onsdag d. 16. juni eller torsdag d. 17. juni.

 

Forberedelse

Du skal medbringe en af dine egne tekster til workshoppen.

Du skal sætte tid af til en hjemmeopgave mellem anden og tredje del af forløbet, som du modtager individuel feedback og sparring på i forløbets tredje og sidste del.

 

Deltagerprofil

Workshoppen er til dig, der endnu ikke mestrer skriftlig kommunikation til perfektion... Dig, som gerne vil blive klogere på, hvorfor det er vigtigt at mestre skriftlig kommunikation som disciplin. Som ved det bare er ord, men at det alligevel kan gå galt.
 
Vi mennesker er irrationelle. Derfor er måden, du formidler dine budskaber på, afgørende for, hvordan målgruppen tager dem til sig og handler på dem.

 

Om underviserne

Mød dine undervisere fra Bro Kommunikation

Benedicte Evald Abildtrup
Benedicte har 10 års praktisk erfaring med strategisk kommunikation. Hun arbejder med tekstforfatning, sproglig rådgivning og strategi. Hun gør en dyd ud af at skrive tekster, som folk rent faktisk gider læse – og så finder hun det ligefrem fornøjeligt at finkæmme andres skriblerier for komma- og stavefejl.

Nathalie Søegaard
Nathalie er en hybrid mellem kommunikation og adfærdsdesign. Nathalie underviser i tekstligt adfærdsdesign, og hvordan vi kan bruge elementer fra adfærdspsykologien i vores kommunikation, så vores målgruppe handler på vores tekster. Hun er særligt kompetent til at analysere, hvad der står i vejen for vores målgruppe, og hvilke greb vi skal bruge for at flytte dem.

 

Praktisk info

Lidt om det praktiske:
CA+ tilbyder online workshoppen i samarbejde med Bro Kommunikation. Du tilmelder dig og betaler for din deltagelse gennem CA+ for at deltage til medlemspris. 
Bro Kommunikation sender dig materialer og log in-informationer et par dage før forløbet begynder.

Har du spørgsmål til indholdet eller forløbet, kontakt Nathalie hos Bro Kommunikation.

Frist for tilmelding og afbud: 
Tilmelding senest 26. maj 2021.
Se afbudsregler her

 

Praktisk info

Priser
CA og CA+ medlemspris:
kr. 6.000,- (ekskl. moms)

Normalpris:
kr. 6.900,- (ekskl. moms)

Onlineforløb - 3 sessioner
2. juni, kl. 09.00-12.30
8. juni, kl. 09.00-12.00
16.-17. juni: 30 min. individuel sparring

Knap: Tilmeld