Persondatapolitik

I CA indsamler vi kun personoplysninger, når det er relevant og nødvendigt.

Vi stiller store krav til it- og informationssikkerhedsniveauet. Sikkerheden gennemgås årligt ved en ekstern revision, som sikrer, at vi lever op til kravene og den gældende lovgivning. Dermed beskytter vi dine persondata bedst muligt.

1. CA er dataansvarlig – sådan kontakter du os

CA er dataansvarlig jfr. GDPR for de personoplysninger, du afgiver til os ifm. dit medlemskab samt gennem den løbende kommunikation og interaktion, du har med os.

Har du spørgsmål til CA’s behandling af personoplysninger, kan du kontakte vores persondataansvarlige enten telefonisk eller pr. mail til: persondata@ca.dk 


Firmanavn: CA A-kasse
CVR-nummer: 10631203
Adresse: Smakkedalen 2, 2820 Gentofte
Telefon: 3314 9045

2. Hvilke oplysninger indsamler vi?

a. Almindelige personoplysninger

Vi indsamler almindelige personoplysninger for at sikre korrekt behandling af dit medlemskab og for at kunne yde dig den rette rådgivning og service. Disse oplysninger anvendes til at identificere dig, administrere dit medlemskab, opfylde lovgivningsmæssige krav samt sikre, at vores løbende kommunikation fortsat vil være relevant for dig.

  • Navn

  • Adresse

  • Kontaktoplysninger

  • Nationalitet

  • Uddannelsessted

  • Stillingsbetegnelse

  • Arbejdsgiver

  • Medlemskab af anden a-kasse

  • Eventuelle tidligere medlemskaber eller kontingentrestance hos anden a-kasse

  • Eventuel anvendelse af medlemstilbud eller tilkøbsordninger

  • Medlemsnummer

b. Følsomme personoplysninger og fortrolige oplysninger

Følsomme og/eller fortrolige oplysninger indsamles, når det er nødvendigt for at vurdere din ret til ydelser eller opfylde vores lovmæssige eller aftalemæssige forpligtelser. For eksempel kan vi behandle oplysninger om strafferetlige forhold, hvis dette har indflydelse på din ret til kontingentfritagelse i en periode.

  • CPR-nummer

  • Fagforeningsmedlemskab

  • Helbredsoplysninger

  • Strafferetlige forhold

c. Oplysninger fra digitale interaktioner

Vi anvender cookies og andre tracking-teknologier på vores hjemmeside og i e-mails. De gør det muligt for os at måle hvilke sider, der besøges, og hvordan brugernes klik-adfærd er på både hjemmesiden og i vores e-mails. De vil også kunne bruges til fx at skræddersy budskaber for bedre at ramme dine interesser, så vi løbende kan forbedre vores service.

Data fra cookies og/eller udfyldte formularer på hjemmesiden, sociale medier eller via vores øvrige kanaler kan inkludere:

  • Navn

  • E-mail

  • Telefonnummer

  • IP-adresse

Her kan du læse mere om vores cookiepolitik: https://www.ca.dk/cookiepolitik/

3. Hvordan og hvornår behandler vi dine personoplysninger?

a. Indmeldelse, sagsbehandling og udbetaling af ydelser

I forbindelse med din indmeldelse oplyser du os en række personoplysninger, som vi herefter anvender ifm. løbende sagsbehandling samt evt. udbetaling af ydelser som dagpenge og efterløn.

b. Administration og opkrævning af kontingent

En del af de personoplysninger, der blev indsamlet ved din indmeldelse, anvender vi løbende til at opkræve dit kontingent.

c. Automatiske afgørelser

CA anvender i visse tilfælde automatiske afgørelser:

  • Afgørelser om karensdag
    (Hver gang du har været ledig i fire måneder, trækkes du i dagpengene for én karensdag, hvis du ikke har fået indberettet løntimer. Oplysningerne om dine løntimer henter vi fra indkomstregistret og dine dagpengekort for perioden.

  • Afgørelser om godkendelse af ansøgning om feriedagpenge, når beregningerne viser, at der kan udbetales det antal dage, som der ansøges om;

  • Godkendelse af optagelse når optagelse kan ske på den ønskede dato

  • Godkendelse af statusskift fra studerende til dimittend, når ansøgning er sket indenfor fristen og øvrige betingelser er opfyldt

  • Godkendelse af forlængelse af gratis studiemedlemskab, når den ønskede forlængelse kan anerkendes

Automatisk afgørelse anvendes kun i sager, hvor vi har alle nødvendige oplysninger til rådighed. Hvis en sag kræver en nærmere undersøgelse eller beror på skøn, vil der ikke blive truffet automatisk afgørelse.

Hvis din sag er behandlet automatisk, kan du altid få en medarbejder til manuelt et gennemgå din sag. Kontakt os, hvis du er i tvivl.

d. Personlig, relevant kommunikation

Telefonisk
Når du ringer til CA registrerer vi opkaldets tidspunkt, varighed og hvilken medarbejder, du har været i kontakt med. Disse oplysninger bruges til statistik, samt når vi sammen skal finde ud af, hvem du har talt med og hvornår.

Vi optager samtalen, da vi er forpligtet til at registrere relevant information. Vi bruger udelukkende optagelsen til at udarbejde et kort skriftligt notat. Samtalen slettes efter højst 24 timer. Vælger du, at vi også må bruge optagelsen til uddannelse og træning, gemmer vi optagelsen i op til tre måneder. 

E-mail

Hvis du kommunikerer med os pr. e-mail, kan der være tale om en ukrypteret meddelelse, hvorfor vi anbefaler dig ikke at skrive dit CPR-nummer i mailen og desuden angive så få personoplysninger som muligt.  

I ’Mit CA’ har vi etableret en sikker platform til udveksling af dokumenter samt beskeder med CA, så du altid kan kommunikere med os skriftligt via en sikker forbindelse. 

Personlig henvendelse og møder

Hvis du deltager på et møde hos os, eller henvender dig personligt på en af vores adresser, behandler vi dine personoplysninger fortroligt.

e. Medlemstilbud og tilkøbsydelser

Hvis du gør brug af nogle af vores mange medlemstilbud og/eller tilkøbsydelser, vil du i nogle tilfælde blive ledt videre til vores samarbejdspartneres hjemmesider, hvor du vil blive bedt om at afgive en række personoplysninger.  Disse oplysninger behandles af vores samarbejdspartnere med udgangspunkt i deres egen persondatapolitik. Dog udveksles og ajourføres disse oplysninger mellem CA og samarbejdspartneren på en sikker måde for at validere den enkeltes medlemskab.

Hvis anvendelsen af en given medlemsfordel kræver deling af dine personoplysninger med fx en kursusvirksomhed, vil du blive bedt om at afgive særskilt samtykke til dette.

f. Medlemshvervning og markedsføring

E-bøger, konkurrencer og quizzer
For at deltage i konkurrencer, downloade e-bøger og lignende services på vores hjemmeside og andre platforme, bliver du nogle gange bedt om at udfylde en formular med dine personoplysninger, herunder navn, telefonnummer og e-mailadresse. Oplysningerne opbevares sikkert og med brugerbegrænset adgang.

Personaliseret markedsføring (med dit samtykke)
Vi anvender i visse tilfælde dine personoplysninger til at personalisere vores indhold til dig. Det gælder fx indholdet på vores hjemmeside, men også i de e-mails, vi sender til dig og de annoncer, som vi rammer dig med på sociale medier. Alt sammen på baggrund af dit samtykke.

Vores personaliserede indhold er muliggjort ved de personoplysninger, som du selv har afgivet til os, dine tilmeldinger, dine køb, dine interaktioner i e-mails og med annoncer samt ved din brugeradfærd på vores hjemmeside (registreret vha. cookies).

Kontakt til potentielle medlemmer
CA kontakter løbende potentielle medlemmer, der via henvendelse eller afgivelse af samtykke har givet tilsagn herom.

Vi kontakter også potentielle medlemmer, hvis personoplysninger (Navn, Firma, Stillingsbetegnelse, Mobilnummer og E-mail) er indkøbt via. registre over offentligt tilgængelige data.

g. Rekruttering

Med fremsendelsen af en ansøgning til CA giver du samtykke til, at vi kan behandle de personoplysninger, vi har modtaget fra dig. Du kan til enhver tid trække dette samtykke og dermed også din ansøgning tilbage.

Hvis din ansøgning ikke fører til ansættelse hos os, så sletter vi dine personoplysninger senest efter seks måneder. Hvis vi ønsker at gemme din ansøgning og dine personoplysninger i vores kandidatdatabase udover seks måneder, vil du modtage en mail, hvor vi specifikt beder om dit samtykke.

Hvis du bliver ansat i CA, vil du blive informeret om, hvordan vi håndterer medarbejderes persondata i CA.

h. Analyse og statistik

Vi analyserer løbende anonymiserede personoplysninger med det formål at forstå brugeradfærd, så vi kan optimere vores services og produkter samt til forbedring af blandt andet hjemmeside og øvrige markedsføringsindsatser.

4. Hvordan sikrer vi dine oplysninger?

I CA stiller vi store krav til it- og informationssikkerhedsniveauet. Sikkerheden gennemgås årligt ved en ekstern revision, som sikrer, at vi lever op til kravene og den gældende lovgivning. Dermed beskytter vi dine persondata bedst muligt.

Vi arbejder efter internationalt anerkendte rammeværker ift. it- og informationssikkerhed, og sikrer løbende uddannelse og træning af vores medarbejdere i håndtering af persondata jfr. GDPR.

Personoplysninger bliver løbende slettet efter vores gældende slettefrister:

a. For medlemmer af CA A-kasse

Personoplysninger vedrørende dit medlemskab af CA A-kasse slettes otte år efter, du har nået pensionsalderen (eller otte år efter dødsfald). Det er lovpligtigt for os at gemme oplysningerne indtil da, og vi kan derfor ikke slette dem løbende.

b. For tidligere medlemmer af CA A-kasse

Personoplysninger vedrørende dit medlemskab af CA A-kasse slettes automatisk otte år efter, dit medlemskab hos os er ophørt, medmindre du er omfattet af fortrydelsesordningen vedrørende efterløn. 

Hvis du har betalt til efterløn, vil dine oplysninger først blive slettet otte år efter, du har nået pensionsalderen (eller otte år efter dødsfald).

c. Personoplysninger indsamlet til markedsføringsformål

Personoplysninger, der med samtykke er indsamlet til markedsføringsformål – fx gennem konkurrencer og download af e-bøger – opbevares i maksimalt tre år efter din seneste interaktion, hvorefter de slettes.

5. Videregives dine personoplysninger?

CA anvender nogle tilfælde samarbejdspartnere og/eller leverandører, hvor der er nødvendigt at videregive personoplysninger. Det vores ansvar at sikre, at dine personoplysninger behandles ordentligt, og vi stiller høje krav til vores samarbejdspartnere.

Vores samarbejdspartnere skal garantere, at dine personoplysninger er beskyttet, og derfor indgår vi databehandleraftaler med de virksomheder, der håndterer personoplysninger på vores vegne.

Tredjelandeoverførsler
Vi benytter som udgangspunkt databehandlere i EU/EØS, eller som opbevarer data i EU/EØS. 

I nogle få tilfælde er dette ikke muligt, og her kan der benyttes databehandlere udenfor EU/EØS, såfremt disse kan give dine personoplysninger en passende beskyttelse.

6. Dine rettigheder

Nedenfor kan du se hvilke rettigheder, persondataforordningen giver dig ift. vores behandling af personoplysninger om dig.

Kontakt os, hvis du gerne vil gøre brug af dine rettigheder. Så hjælper vi dig.

a. Indsigt

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.

b. Berigtigelse

Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.

c. Sletning

I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.

d. Begrænsning

Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

e. Indsigelse

Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.

f. Portabilitet

Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

g. Tilbagetrækning af samtykke

Når vores behandling af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, så har du ret til at trække dit samtykke tilbage. 

h. Klage til Datatilsynet

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på https://www.datatilsynet.dk/ 

7. Ændringer i privatlivspolitikken

Vi forbeholder os retten til at ændre i privatlivspolitikken. Den nyeste version vil altid være tilgængelig på vores hjemmeside.