Swimming Pools var vejen til Content Marketing

Kunderne reagerer ikke positivt på traditionelle salgsbudskaber, siger den amerikanske content marketing-guru, Marcus Sheridan. De vil have værdi og indhold, og har du først vundet deres tillid, har du det bedste salgsværktøj i verden.  

Marcus Sheridan er en af verdens førende content marketing-eksperter. alt sammen baseret på hans erfaringer med content marketing, da hans lille pool-installationsvirksomhed River Pools & Spas i Virginia, USA, var ved at gå nedenom og hjem under finanskrisen i 2008.

Virksomheden havde brug for flere leads og mere salg, men havde ingen penge til marketing, så Marcus Sheridan gik en anden vej, der skulle ende med at gøre virksomheden til USA’s største indenfor pool- og spa-branchen.

Alle de spørgsmål, han nogensinde var blevet stillet omkring pools, skrev han ned og lavede om til blogindlæg på virksomhedens hjemmeside, hvor han svarede udførligt på spørgsmålene. 

Det gav masser af trafik fra søgemaskinerne til hjemmesiden, hvilket førte til leads og salg. Fordi blogindlæggene var relevante og indeholdt præcis den information, kunderne ønskede.

Læs hele artiklen 'Traditionel markedsføring drukner' fra huset Markedsføring.


Huset markedsføring

Vil du være velinformeret om markedsføring, kan et medlemskab af Huset Markedsføring være en ide. Det giver fuld adgang til alle artikler og nyheder fra Huset Markedsføring.

En stor del af medlemmerne  i CA arbejder inden for Marketing og Kommunikation. CA samarbejder med Huset Markedsføring for at drage nytte af de muligheder det fælles fagområde giver medlemmerne.

Læs mere om fordelene ved medlemskab af Huset Markedsføring